![]() |
|||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||||||||
נאום קליינר בעצרת של "חרות" למען פתיחת הר הבית ליהודים – 8.8.02 ערב טוב לכל הציבור שמאמין כי הר הבית צריך להיות בידינו במלוא מובן המילה. הערב אני פותח במסע ציבורי שנועד להביא לפתיחת הר הבית ליהודים ולא רק למיכאל קליינר. לפני כמעט שנתיים דרש אריאל שרון, שאז כיהן כיו"ר האופוזיציה לממש את זכותו כיהודי ונציג הכנסת לעלות ולבקר בהר הבית. לזכותו של אהוד ברק ייאמר, שלא רק שלא עמד בדרכו של שרון לעלות להר הבית, אלא אף דאג לכל סידורי האבטחה הדרושים על מנת ששרון יוכל לעלות בביטחה. גם לאחר שפרצו המהומות הפלשתיניות שזכו לכינוי: אינתיפאדת אל אקצה, הלא היא מלחמת אוסלו, דחה ברק את האצבע המאשימה שכוונה כלפי שרון, וחשף כי בידי הפלשתינים היו תוכניות מגירה לפתיחה במלחמת טרור זמן רב קודם לכן. עליית שרון על ההר הייתה רק האַמָתְלה. כששרון עלה על ההר, היו אלה זמנים שבהם עוד אפשר היה לשמוע מספסלי האופוזיציה של הליכוד את הדי הסיסמאות: "פרס יחלק את ירושלים" ו"ברק יחלק את ירושלים". הוא דיבר גבוהה גבוהה על הריבונות היהודית בהר הבית ובירושלים. כשהאמריקאים האשימו את שרון בפרובוקציה שהביאה להתפרצות אלימה מצד הפלשתינים, כתב שרון מכתב חריף למדליין אולברייט כשרוממות הריבונות היהודית בירושלים והר הבית בגרונו. "זו לא הפעם הראשונה שעליתי על הר הבית – כתב שרון לאולברייט – מפכ"ל המשטרה הסביר שהכוחות הרבים שהמשטרה נאלצה להעביר כדי לאבטח את הביקור היו צו השעה, נוכח איומים מוקדמים של הפלשתינים לפתוח באלימות במטרה לתפוס שליטה על אזור הכותל המערבי שנמצא מתחת להר הבית. אני רוצה להדגיש – הוסיף שרון במכתבו – כי ראש הממשלה אהוד ברק הצהיר באופן מפורש שלכל אזרח ישראלי, ערבי או יהודי, יש זכות לבקר בכל מקום שנמצא תחת ריבונות ישראלית. ירושלים המאוחדת, כפי שאת מכירה היטב, נמצאת תחת ריבונות ישראלית מלאה. לא אני ולא שום אזרח ישראלי צריכים לקבל רשות מהרשות הפלשתינית או מאיזשהו גורם זר אחר, לבקר בהר הבית או בכל אתר אחר שנמצא תחת ריבונות של מדינת ישראל". זה היה אריאל שרון לפני שנבחר לראשות הממשלה. זה היה אריאל שרון בזמנים שחתר אל כיסא ראש הממשלה. מה נשאר מכל זה? האם צריך להסיק מכך ששרון מנחה את משטרת ישראל למנוע מיהודים לעלות על הר הבית, שראש ממשלת ישראל מותר על הריבונות היהודית בהר הבית דה-פאקטו? הרי הוא עצמו טען ונתלה באילן גבוה כמו אהוד ברק שמותר לכל אזרח ישראלי, ערבי או יהודי, לבקר בכל מקום שנמצא תחת ריבונות מדינת ישראל. האם מתברר לנו בסופו של דבר, שעלייתו של שרון להר הבית נעשתה כאקט אופורטוניסטי שנועד להבטיח לו את השלטון ותו לא? האם שרון שכנראה לא ייכנס להיסטוריה כמי שהביא לנו בטחון ושלום, מתכוון להיכנס להיסטוריה כיהודי האחרון שעלה על הר הבית? עד לאן יכולה הצביעות להוביל איש פוליטי, ראש ממשלה, שבשם המאבק על הריבונות היהודית עלה להר הבית, ועכשיו הוא מונע מכל אזרח יהודי אחר את הזכות שהוא תבע לעצמו? לפני למעלה מחצי שנה אמר ראש הממשלה כי "בהזדמנות הראשונה" יפתח את הר הבית ליהודים. בישיבת ועדת החוץ והבטחון של הכנסת שאלתי את ראש הממשלה, מתי זה ההזדמנות הראשונה, והוא השיב: "מיד". זה היה בחודש ינואר השנה. הוא לא התבלבל. הוא הסתכל לי ישר בעיניים, וחזר ואמר "בהזדמנות הראשונה זה מיד. הרבה יותר מהר ממה שאתה חושב". חיכיתי. כשראש ממשלה מבטיח באופן כל כך מפורש לפתוח את הר הבית ליהודים, הנחתי שהוא מתכוון לכך. כשהוא אמר שיחדש את כניסתם של יהודים להר הבית בהזדמנות הראשונה, זו לא היתה פליטת פה. היתה לו הזדמנות לתקן את דבריו, אבל הוא בחר לחזור ולהבטיח בישיבת הועדה שזה עניין של או-טו-טו, דקות, ימים. שבוע לאחר מכן הגיעו חברי כנסת ערבים לפגישה עם המופתי של ירושלים, ודרשו ממנו למנוע את חידוש הנוכחות היהודית על הר הבית. מיד לאחר היוודע דבר הפגישה עם המופתי ודבר הדרישה הגזענית והאנטי דמוקרטית למנוע את חופש הגישה והפולחן של יהודים בלבד במקום הקדוש ביותר לעם היהודי, פניתי לראש הממשלה והודעתי לו כי בכוונתי לממש את זכותי לעלות להר הבית, כפי שעשה הוא עצמו בהיותו יו"ר האופוזיציה. אני רוצה להגיד לכם שבדרך כלל לשכת ראש הממשלה מתפקדת כמו שעון. אני מקבל תשובות למכתבים. נכון, בדרך כלל, תשובות חמקניות. כולנו מכירים את הנטייה של שרון להתביית על תשובות שאינן קשורות לשאלה. אבל למכתב הזה, שאני יודע כי התקבל בלשכת ראש הממשלה, לא קיבלתי תשובה עד היום. כשביקשנו רשיון לקיים את ההפגנה הזו ולעלות להר הבית, הודיעו לי גורמים שונים במשטרה כי צריך לבקש רשות מאריאל שרון לעלות להר הבית. "זה עניין מדיני" – הסבירו. ואני שואל את שרון: עם כל הכבוד, מי שמך? האם יש החלטה של ממשלת ישראל למנוע מיהודים לעלות להר הבית? בתוקף איזה חוק, או איזו החלטה מדינית של ממשלת ישראל אתה מונע את כניסתם של יהודים להר? אני קובע כאן כי מדובר באקט בלתי חוקי בעליל. מדובר באקט גזעני במהותו. מדובר באפליה. הר הבית הוא המקום הקדוש ביותר לעם היהודי, והוא המקום היחידי תחת ריבונות יהודית מלאה שהפך ליודאן ריין – ראש ממשלת ישראל שם עליו שלט שאומר: "אין כניסה ליהודים". אני שומע את הטענות החצופות והמגוחכות שעלייה על הר הבית תצית אש. איך אפשר להצית את האש הדולקת ממזמן? מה האיום שיש עלינו בדיוק? טרור? פיגועים? מגה- פיגועים? מה עוד יעשו לכרמנו, שעוד לו עשו בו? האם אפשר לאיים על הנשרפים, באש? האם אפשר לאיים על ירויים בירי? האם אפשר לאיים על נטבחים בטבח? שיפסיקו להלך עלינו אימים. עלה נעלה. כי יכול נוכל. זה צריך להיות הלך הרוח של ממשלה יהודית בארץ ישראל. כי מהי ירושלים השלמה והמאוחדת בריבונות ישראל, ללא הר הבית בתוכה? הרי ללא הר הבית, וללא ירושלים שבין החומות, כל שאר ירושלים הרי היא כיתר ארץ ישראל שלנו. מדוע סוגרים את הר הבית ליהודים? למי יש יותר זכויות בהר הבית? למי שחוששים לעלות על הר הבית שמא דין כרת חל עליהם, או למי שמשחקים כדורגל על ההר? למי שמתפללים כשפניהם להר הבית מכל מקום בעולם, או למי שמפנים את ישבנם לקודש הקודשים ומתפללים כשפניהם למכה? למי שדורות על גבי דורות חוו את הכוסף הגדול לעיר הנצח ירושלים, ועולים אליה לרגל 3 פעמים בשנה, או למי שעושים חג' לכעבה שבמכה? אני אומר: הר הבית ליהודים, מכה לערבים. אבל אם להר הבית עולים ערבים, איך אפשר לסבול את ההשפלה הזו שבמקום לקיים "עומדות רגלינו בירושלים", היא ירושלים שבין החומות, מתקיים בנו, דחוקות רגלינו מירושלים? מחר בבוקר, תחדש ממשלת ישראל את המו"מ עם רשות הטרור הפלשתינית. יש כבר ניצנים של חידוש המו"מ. דיבורים על עזה תחילה, כאילו שלא היה מעולם כשלון אוסלו. כאילו מעולם לא חווינו את רעיון עזה תחילה. עם חידוש המו"מ, יתחילו שוב לחפש פתרונות יצירתיים לבעיית ירושלים. יש כאלה שאצלם ירושלים היא בעייה. ועמותות שמאל שניזונות מכספי האיחוד האירופי ימשיכו להכשיר לבבות בציבור הישראלי לפתרונות בהר הבית. יש בידי פרוטוקול של עמותת עיר שלם משנת 2001 ובו כתוב: "בשבועות האחרונים התחלתי לבדוק רעיון לפרוייקט חדש המתאים לתנאי החוזה שלנו עם האיחוד האירופי ועשוי למלא צורך פוליטי אמיתי, הרעיון הוא לעורר שיח ציבורי בסוגיית הר הבית שיח על בסיס ידע ורעיונות לפתרון הסוגייה בפשרה". זה לא מקרי שאתמול הופצו באתרי האינטרנט של השמאל קריאות גיוס למנוע מאיתנו את הפעילות לפתיחת הר הבית ליהודים. הם רוצים להחזיר את הדיון הציבורי על פשרה בהר הבית. הם יחזרו לדבר על ריבונות אלוהית על ההר. כאילו שריבונו של עולם זקוק לאישור מממשלת ישראל מהפלשתינים ומהאמריקאים על ריבונותו. ומה יהיה הטיעון המרכזי שלהם? הטיעון יהיה יהודים אינם עולים על ההר. ההלכה אוסרת עליהם. ממשלת ישראל אוסרת עליהם. סימן שאין להם זיקה אמיתית למקום הזה. הם ינהלו מו"מ עם אלהים. ישלחו לו פתקים דרך הכותל והוא ישלח להם בחזרה ניירות מודפסים בפקס'. אז תתברר האמת הגדולה שדיבור ישיר עם אלוהים יש רק ל"שלום עכשיו", לאנשי עמותת השמאל "עיר שלם", ולכל הסוכנים הזרים של האיחוד האירופי בישראל שמתפרנסים מכספו ומקדמים את מדיניותו. תפקידנו למנוע זאת. תפקידנו להבטיח שהר הבית יהיה בידינו ממש, בריבונות יהודית ממש, אני לא רוצה להכנס לעניינים הילכתיים שאינני מבין בהם ואינני מתיימר להבין בהם. אני לא דורש הקמת בית כנסת על הר הבית. אבל אני דורש שעל הר הבית תהיה תחנת משטרה יהודית, שיתנוסס עליה דגל ישראל, שתשמש כסממן של הריבונות היהודית על הר הבית, שתבטיח את עלייתם של יהודים על הר הבית, שתטפל בכל המסיתים והמדיחים על הר הבית. כדי שמהר הבית אי אפשר יהיה יותר לפגוע ביהודים, שממנו לא תצא יותר קריאה והסתה לפגוע ביהודים. אני קורא לראש הממשלה, פתח את השערים להר הבית, כי לא נרפה ממך. אורי צבי גרינברג אמר כי "ירושלים היא בעיית הבעיות ובה כל הפתרונות. בלעדיה אין גאולה והבניין אינו בניין ואין חס וחלילה מוצא לחירות ישראל ממש". כבר בכנסת הראשונה אמר אצ"ג ז"ל כי "ירושלים עברית מצילה את השפלה, את כבוד המדינה, את הגופים. אך ירושלים של עבדאללה בתוך החומות תהייה המושלת בארץ. עבדאללה מלך ירושלים, משמע פלשתינה ערבית וגטו יהודי אוטונומי זמני". ואני אומר מלחמת אוסלו נפתחה בהר הבית ותסתיים בנצחון על הר הבית, כי מנצחים רק על הר הבית ומשם תצא הבשורה לכל העולם כי ארץ ישראל תשאר בריבונות העם היהודי לנצח. עלה נעלה אל הר ה' כי יכול נוכל. כל הרשימה |
|